The Cat Cat home

Direktlänk till inlägg 23 juli 2012

Jaaa!!! Ett blogginlägg =)

Av Catarina - 23 juli 2012 15:01

Igår kväll gick jag och lade mig tidigt för att orka upp till att starta om rutinerna. Gick upp halv åtta och ska försöka med det framöver nu för jag mår inte bra av att vara vaken halva nätterna och sova halva dagarna. Skulle göra en del lite småviktiga saker men har istället möblerat bort i fåtöljhörnet, tvättat och lagt upp saker i Ge och få gruppen på Fb. De tre sakerna har tingats direkt och jag blir av med dem och får utrymme, gott! Måste säga att denna gruppen är helt fantastisk, har fått så bra saker som jag annars skulle behövt köpa nytt. Känns skönt att jag kunnat spara de pengarna. Speciellt är jag så tacksam för alla de människor som har skänt mig kattmat till utekatterna. Jag hade nog inte klarat att mata dem mycket längre till om det inte hade vart för dessa underbara människorna. 


Ja, utekatterna är ett helt kapitel för sig själva och just nu så så är läget som så att de får mat och jag kelar dem och försöker lyfta dem så att jag ska kunna få dem till veterinären och kolla efter chip. Jag försökte en gång själv men jag måste ha hjälp på något sätt. Det löser sig nog.


För en liten stund sedan så landade en skata på balkongräcket på utsidan innätningen och Mita var där som en blixt som jag inte såg och skulle ta den hihi!! Gick ju givetvis inte för hon är ju på insidan innätningen men hon blev hängande i nätet en stund och tyckte nog det var riktigt jävkligt att hon inte fick fatt i den. Nu skrattar skatan åt henne på utsidan, usch vilket skrälle! 


Jag har börjat sticka små små saker, de blir hur söta som helst men de är en modifiering av ett större mönster så jag vet inte om de passar. När jag får reda på det så tänkte jag att det kanske kan gå att sälja. 


Ja, det var det för nu. Kanske blir mer, kanske inte.


Var rädda om er där ute!

 
 
Bizi

Bizi

23 juli 2012 20:08

Jaaaa!!! som jag längtat!!!! <3

http://www.lukuziolci.wordpress.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Catarina - 2 november 2012 19:17

Min hjärna är så full med pyssel som jag vill göra men som inte kan bli gjorda pga ingen slagborris. Hylla i köket, hyllor i scrapskrubben och fästa klösträdet. Sedan snurrar det runt en massa andra pyssel med men ikväll tror jag att jag ska ta tag i...

Av Catarina - 1 augusti 2012 18:30

Sista helgen i augusti flyttar Tyzon in hos oss tjejer                    ...

Av Catarina - 30 juli 2012 18:42

Igår kväll såblev jag kallad för Gestapo, tråkig och beige enbart för att jag tyckte att ett skämtinlägg i Ge och fågruppen inte skulle vara kvar längre. Jag var med och skämtade det erkänner jag och det var kul de första 15 kommentarerna men sen tyc...

Av Catarina - 28 juli 2012 14:33

Idag är det ösregndag och det är väl bra på sitt sätt, all växtlighet får vatten och jag kan sitta inne med gott samvete och sticka och titta på film.  Dåligt är det för att jag är hundvakt och vi blev genomblöta på fem minuter *småmuttrar*    I ...

Av Catarina - 25 juli 2012 14:43

Idag har jag huvudvärk, sova i soffan=nej inte bra men ack så lätt hänt. Rutinintentionerna är bortblåsta men jag är inte förvånad egentligen, det var ett halvhjärtat "jag har bestämt mig" jag gjorde. Nog om det.   Har lite planer för morgondagen...

Ovido - Quiz & Flashcards