The Cat Cat home

Direktlänk till inlägg 28 april 2012

Sjuuuk helg!

Av Catarina - 28 april 2012 12:46

Hejsan på er!


Långhelg, så mycket att göra; städa balkongen, scrappa, montera klösträd, städa inne och massa annat smått och vad blir det av det hela? Jo, ligga döklubbad i soffan i värsta förkylningen, ybertrist! Dock har jag världens underbaraste vänner i Elisabet "Bizi" och Tim. De inte bara levererade mitt klösträd (eller ja, katternas) utan de monterade det åt mig/katterna med risk att bli smittade. Love You! Än så länge är det bara Yava som anamat huset i klösträdet som mysigt sovställe men det kommer väl med tiden. 



Igår var min sista arbetsdag och den fick jag ringa mig sjuk på, kändes ju sådär kul men jag var helt borta. Sent på eftermiddagen ringde det på dörren och en så att säga arbetskamrat kom med en stor blomgrupp till mig från Stadshuskällaren och Upphandling. Blev lite jobbigt där en stund, hade inte riktigt räknat med något mer än kanske kramar så det var överraskande. Ja, så på tisdag är jag arbetslös igen men jag ska nog lösa det denna gången med. Det ligger en massa pappersarbete framför mig och ny handläggare på arbetsförmedlingen (tyvärr, då hon jag hade var helt fantastiskt underbar) som jag ska lära känna och än en gång dra hela min arbetshistoria och allt annat för men jag ska fixa det ska ni se! 


Kanske kan det bli lite mer bloggat nu *blink*


Mitt senaste scrapalster


 

Detaljbild på glaceeffekt som ger liv till LO:n. 


Med denna bilden ville jag visa att hon faktiskt tittar på bilden.  


Tack för mig denna gången!

Var rädd om varandra där ute!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Catarina - 2 november 2012 19:17

Min hjärna är så full med pyssel som jag vill göra men som inte kan bli gjorda pga ingen slagborris. Hylla i köket, hyllor i scrapskrubben och fästa klösträdet. Sedan snurrar det runt en massa andra pyssel med men ikväll tror jag att jag ska ta tag i...

Av Catarina - 1 augusti 2012 18:30

Sista helgen i augusti flyttar Tyzon in hos oss tjejer                    ...

Av Catarina - 30 juli 2012 18:42

Igår kväll såblev jag kallad för Gestapo, tråkig och beige enbart för att jag tyckte att ett skämtinlägg i Ge och fågruppen inte skulle vara kvar längre. Jag var med och skämtade det erkänner jag och det var kul de första 15 kommentarerna men sen tyc...

Av Catarina - 28 juli 2012 14:33

Idag är det ösregndag och det är väl bra på sitt sätt, all växtlighet får vatten och jag kan sitta inne med gott samvete och sticka och titta på film.  Dåligt är det för att jag är hundvakt och vi blev genomblöta på fem minuter *småmuttrar*    I ...

Av Catarina - 25 juli 2012 14:43

Idag har jag huvudvärk, sova i soffan=nej inte bra men ack så lätt hänt. Rutinintentionerna är bortblåsta men jag är inte förvånad egentligen, det var ett halvhjärtat "jag har bestämt mig" jag gjorde. Nog om det.   Har lite planer för morgondagen...

Ovido - Quiz & Flashcards