The Cat Cat home

Alla inlägg under oktober 2010

Av Catarina - 31 oktober 2010 14:33

Usch!!! Jag gillar verkligen INTE anna ankan ( hon får inte ens stora bokstäver i namnet som jag brukar ge annars) men hon har ju en viktig poäng med sitt program i form med anna anka. Jag gick ju ner 22 kg med hjälp av Cambridgekuren men har tyvärr gått upp lite igen, (gick faktiskt och vägde mig här nu för att kolla hur mkt) 7.8kg. Jaha Catarina nu förstår du varför vissa delar av dig gör ont som du aldrig haft ont i förut och varför ryggen värker mer. Ja, jag är så dålig att jag tar åt mig av detta programmet trots mitt stora ogillande av a.a och ska skärpa mig igen här nu. Jag har dock alltid var medveten om att jag inte äter som jag borde göra och jag tröstäter när jag mår dåligt och har tråkigt. Ja så är det. Nystart från och med nu.

Av Catarina - 18 oktober 2010 16:56

Förra måndagen var jag och Elenor ute och promenerade och då blev dessa bilder till.

     


Vem sätter på alla dessa klistermärken på frukten???


I lördags åt jag en mysig frukost, inget lyxigt men mysig =)

   


Som DagOtto  skulle sagt: De va ba'a en som ann öve, de anda flöt ba'a ut; men ack så goda de blev med julkryddning. Ja, jag är lite jullängtig =)

 


Såååå sugen på att scrappa lite, men HUR ska de gå till???

   


Sköt om er!       

Av Catarina - 13 oktober 2010 22:45

Idag har jag vart till Ljungskile och Hemgården för att få påskrivet närvarorapporten av "chefen", passade på att hälsa på "mina" barn som jag saknar massor. De växer så det knakar de små krakarna, fritidsbarnen gick jag upp till skolan för att träffa då de inte kommit ner till Hemgården ännu och så gick jag till Björneborg för att hälsa på tvillingarna men jag såg bara den "lille" av dom och där hade i alla fall håret växt som ogräs hihihi!!! Jag hade planerat att gå min 45minuterspromenad i Ljungskile men ryggen ville inte det alls så jag tog tåget hem och gick till Af och Fk. Skönt att ha det bortgjort så kan jag tänka på annat tills jag vet om det blir några pengar eller inte. Nu sitter jag äntligen i soffan med en mugg camomillete och en nybakad kanelbulle efter att ha burit upp saker på vinden, bakat bullar, diskat och knäskurat köksgolvet. Jag är NÖJD!


Sköt om er! 

Av Catarina - 11 oktober 2010 23:12

Systemen som är nu för arbetslösa är omänskliga, du ska vara en dator och komma ihåg allt. Vet inte hur länge till jag orkar med detta eviga kämpande som jag måste hålla på med och har gjort i hela mitt liv, känns det som.

Av Catarina - 11 oktober 2010 19:11

Jag hade tänkt gå promenad lite senare på eftermiddagen idag men så fick jag ett sms som löd: Jag ska bara göra pass sedan går vi ut och går, behöver få av mig lite ilska. Sagt och gjort, klädde på mig och vi gick starndpromenaden till Bodele och där satt vi i solen och filosoferade över olika människors beteenden och görande och kom överens om att ett besök på McD var vad vi ville ha till middag idag =P Tack Ele! för en trevlig eftermiddag och mycket prat, har saknat dig!


När jag kom hem så var det dags för lite hushållsgöromål som att diska och baka äppelmuffins =) och nu sitter jag med en mugg gott kaffe och vilar skönt i soffan.


Sköt om er!

Av Catarina - 11 oktober 2010 12:01

Vaknade kl 10:00 idag, lade mig kl 02:00, rensade kattlådorna och fixade frukost; Kaffe med mjölk och en hel rallarhalva med lätta, lagrad hushållsost och skivat päron =P Yummi!!! Vid 10:30  ringde jag till Arbetsförmedlingen för att kolla varför jag inte fått någon kallelse till Försäkringskassan, min handläggare sa då; Det kan du inte få förrän vi vet hur det blir i fortsättningen. Då fick jag en flashback; Gud när ska jag vara hos läkaren? I bakhuvudet mindes jag provsvarslappen där tiden stod men var ligger den? Hittade den i första pappershögen jag tittade i, 11:00, klockan var 10:55, slängde på mig jacka och skor och rusade iväg. Sjukskriven 25% i en månad så jag ska va på praktiken sex timmar om dagen och jag ska dit i morgon för påskrift så då ska vi göra upp om när jag ska komma på morgonen, för det är morgonen som är jobbigast.


Sköt om er!

Av Catarina - 10 oktober 2010 17:07

Promenaden var skön och 3700 steg blev det,och lite handlat blev det på Willys också, jäst, mjölk och en ciabatta. När jag plockar ciabattan ligger den tillsammans med vitlöksbaguetter och de luktade mycket gott men jag lät bli. Det var rejält kallt så vantarna fick åka på.


Lite bilder blev det

VARFÖR???


Dock ett fantastiskt mönster

  

Visst är den söt =)

Denna bilden tog jag igår på motionsrundan  

Detta lilla berget ligger precis utanför min bostad =)


Såhär fint har Uddevallahem det för sina hyresgäster.

  

Uddevalla stads torg med klocktornet i bakgrunden

          

Av Catarina - 10 oktober 2010 13:15

Baksidan där jag bor förra hösten  


Dagen idag är mer värkbetonad men det visste jag ju eftersom jag motionerat mer denna veckan och det tar minst 3-4 månader innan jag kan känna förbättring och det måste jag komma ihåg så att jag inte ger upp och mina Vänner får gärna påminna mig om det.


Idag så blir det en söndagspromenad, kameran följer med =)


Sköt om er!

Ovido - Quiz & Flashcards